Lupescun perhe muuttaa. Nukkekodin rakentamista, yleistä minituunailua, outoja askarteluja ja synkeähköä eleganssia.
The family of Lupescu is moving out. Dollhouse building, general miniature working, creepy crafting, and eerie elegance.

maanantai 30. syyskuuta 2013

Unelma Nukkekodista - Dreaming of a Dollhouse

Kuten Lupescu Familyn lukijat tietävät, nukkeperhe on elellyt tähän saakka itsetehdyssä kierrätyspahvilaatikkotalossa (sanahirviö):

As the readers of The Lupescu Family might already know, my doll-family has been living in an recycle-cardboard-box-house (what a word) 'til now:

(Vanha Lupescun talo. Ihan kiva, mutta ei lopullinen ratkaisu.
The old Lupescu house. It's ok, but not the thing I'm looking for)

Olen kuitenkin haaveillut omasta, oikeasta talosta, ja tehnyt muutamat valmiit piirustustuksetkin "unelmatalostani". Rakentajat vain ovat kiven alla, itselläni kun ei puutyötaitoja ole ollenkaan. Kyllästyin sitten lopulta odotteluun, ja päätin että "Syteen tai Saveen", ja tilasin kauan kuolaamani nukkekodin netistä. Talo maksoi maltaita, mansikoita ja kotimaisia tomaatteja, mutta kerranhan se vain kirpaisee? Vaikka söisin loppuvuoden pelkkiä perunoita onhan se nyt sen arvoista. Käsittääkseni puiset nukkekodit kun eivät juuri käytössä kulu? Ihana, eikö:

I have dreamed of a real dollhouse of my own, I've even make some sketches and blueprints of "my dream house", but I can't seem to find a builder anyplace. My own wood-crafting skills are minuscule. After tired of some waiting, I said to myself: -No matter, for better or worse; and I ordered the damn thing online. House itself costed like Queen's jewels, a jug of rum and my better kidney, but I'm only gonna pay it once, right? Besides, even if potatoes probably are the only food I can afford the rest of the year because of this, it was totally worth it. After all, I believe wooden dollhouses are built to last and I don't need to buy a new one next year? Lovely, ain't it:

(Tilaamani uusi, Beacon Hill -nukketalo. New, Beacon Hill -Dollhouse I ordered)

Pahoittelen huonoa kuvaa, en ole vielä saanut haettua omaani postista. Uusi taloni on siis Greenleafin Beacon Hill -tyylinen kaunis kartanotalo. Talo toimitetaan puuvalmiina, joten saan maalata ja laittaa sen itse.. Joten unohtakaa kaikki mitä muistatte Lupescun pahvitalosta, koska kyseessä oli tilapäinen kokeilu, mm. talon värimaailma koostui elementeistä joita oli runsaasti käsillä. Tässä uudessa talossa aion toteuttaa enemmän omia mieltymyksiäni ja talosta tulee sellainen jossa itse viihtyisin. Ei enää sahraminkeltaisia seiniä!
Jänskättää, millainen siitä tulee :D

Sorry for the lousy picture, I haven't been able to fetch this of post office. My new house is a Greenleaf Beacon Hill -styled, beautiful manor. House is delivered all blank, so I can paint and tune it up myself..  So forget everything you remember of the Lupescu cardboard-house, because it was temporary experiment, so all the colors of the interior was made of materials I had plenty to spare. With this new house I tend to fulfill my own desires to build the house I'd like to live in. No more saffron-walls!
I'm so exited what it'll turn out to be :D